Trening Umiejętności Społecznych z Użyciem Klocków LEGO
W dzisiejszych czasach umiejętności społeczne odgrywają kluczową rolę w naszym funkcjonowaniu w społeczeństwie. Dlatego też coraz większa uwaga poświęcana jest rozwojowi tych kompetencji, zarówno u dzieci, jak i młodzieży.
Jednym z innowacyjnych podejść do treningu umiejętności społecznych są zajęcia dodatkowe wykorzystujące klocki LEGO. Dlaczego? To proste – klocki LEGO pomagają dzieciom kształtować umiejętności społeczne w sposób interaktywny i atrakcyjny.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają 50 min. Na zajęciach tus (trening umiejętności społecznych tus): skupiamy się na relacjach z rówieśnikami, omawiamy trudności w funkcjonowaniu w grupie, dzielimy się nowymi umiejętnościami i uczymy się nowej formy funkcjonowania społecznego, która będzie bardzo pomocna w trudnych sytuacjach istniejących w środowisku szkolnym lub przedszkolnym.
Klocki LEGO jako Narzędzie Rozwoju Umiejętności Społecznych dla Dzieci i Młodzieży
Współpraca w Grupie Rówieśniczej
Podczas zajęć z klockami LEGO dzieci pracują w grupie rówieśniczej, co stwarza idealne warunki do rozwijania umiejętności współpracy. Wspólnie starają się zbudować coś wyjątkowego, wymagając od siebie komunikacji, słuchania opinii innych i podejmowania decyzji w grupie.
Jest to bardzo ważna umiejętność bez której bardzo ciężko funkcjonuje się w życiu dorosłym. Praca, która zostanie przez nich podjęta będzie opierać się głównie na współpracy w grupie i zespołach. Dzięki opanowaniu tej umiejętności dziecko bez problemu poradzi sobie ze swoimi obowiązkami, co będzie przyczyną wielu sukcesów i osiągnięć w życiu zawodowym.
Rozwiązywanie Natychmiastowych Konfliktów
Każda grupa rówieśnicza może napotkać na konflikty. Jednak podczas zajęć z klockami LEGO dzieci uczą się, jak rozwiązywać konflikty w sposób konstruktywny i z szacunkiem dla innych uczestników. To ważna umiejętność, która przydaje się nie tylko na placu zabaw, ale też w życiu codziennym.
Na dalszych etapach zajęć lego tus terapeuta usuwa się na bok zostawiając grupie rówieśniczej możliwość samodzielnego rozwiązywania konfliktów. Na tym etapie wybiera się już bardziej skomplikowane sytuacje społeczne. Odgrywanie scenek nie jest już dla najmłodszych problemem. W takiej sytuacji dzieci pracują nad samodzielnym podziałem ról i obowiązków w zabawie.
Odgrywanie Scenek i Tworzenie Sytuacji Społecznych
Klocki LEGO pozwalają dzieciom odgrywać różne scenki i sytuacje społeczne. To doskonały sposób na praktykowanie umiejętności społecznych w bezpiecznym i kontrolowanym środowisku. Trener lego tus marki może wskazywać, jakie umiejętności są potrzebne w danej sytuacji i udzielać informacji zwrotnej. Klocki lego nie tylko dają możliwość rozwijania wyobraźni, pozwalają także przełamać wstyd i lęk, który przeszkadza dzieciom w nawiązaniu i utrzymaniu wspólnej zabawy.
Zajęcia lego tus marki dla Dzieci – Rozwój Dziecka w Grupie Rówieśniczej
Trening umiejętności społecznych marki z klockami LEGO prowadzony przez wykwalifikowanego trenera tus może być kluczowym elementem w rozwoju dziecka. Poprzez współpracę z rówieśnikami, dzieci uczą się umiejętności komunikacji, empatii, rozwiązywania konfliktów i pracy w grupie. To nie tylko zabawa, ale też skuteczny sposób na kształtowanie umiejętności społecznych, które będą przydatne przez całe życie.
Dzieci mają możliwość samodzielnie zbudować miejsce, w którym aktualnie chciałyby się znaleźć i poćwiczyć swoje umiejętności. Budując np. sklep mogą poćwiczyć zachowania, które obowiązują w tym miejscu. Daje to wiele możliwości przećwiczenia zachowań społecznych w różnych miejscach nie wychodząc z gabinetu.
Podsumowując
Klocki LEGO to nie tylko zabawka, to narzędzie do rozwoju umiejętności społecznych. Dzieci i młodzież mogą uczyć się przez zabawę, pracując nad umiejętnościami współpracy, rozwiązywania konfliktów, komunikacji i empatii. Zajęcia treningu umiejętności społecznych dla dzieci, prowadzone przez doświadczonego trenera tus, mogą pomóc w budowaniu zdrowych relacji społecznych i lepszym funkcjonowaniu w społeczeństwie. Warto zainwestować w rozwijanie tych umiejętności od najmłodszych lat, aby dzieci mogły być pewne siebie i skuteczne w relacjach z innymi ludźmi.